Dålig uppdatering.

Blivit lite på senaste då jag stör mig på blogg.se appen som gör alla bilder i max format. Vill inte ha alla bilder gigantiska. Iallafall. Vart mycket denna vecka då Maja vart lite hängig och sjuk efter vaccineringen i måndags. 
Sen är det typ 10 Pers max som läser bloggen. Och nästan inga som kommenterar och får man ingen respons är det lite segt tycker jag. 
 
Har idag fixat med barnvagnen. Fick ett jätte fint fårskinn av Jockes farmor som ligger i vagnen och har nu satt på tryckknappar på överdraget /locket på barnvagnen och även på ett fårskinn. Så nu är locket vadderat med fårskinn oxå så man kan ha det istället för åkpåse. Så nu ligger hon inlindad i fårskinn. Satte ju fast det med tryckknappar för att kunna ta av det och bara ha locket som det är oxå ifall hon har overall på sig. 
 
Börjat sy på hennes julgris oxå men det tar tid då hon vill ha mycket uppmärksamhet just nu. Men kan oxå ha vart nu när hon vart lite känslig efter sprutorna. 
 
Vi skulle börja gräva för växthuset igår så vi knallader över till grannen för att hjälpa honom starta sin Åkerman grävmaskin. Väl igång gick inte styrningen och när de stängde av den rann många liter olja ur den. Så var bara att börja laga. Så inget grävande. 
 
Maja växer så det knakar. I tisdags vägde hon 6.1kg och var 58cm. Så hon är lite kort för sin ålder men inga problem. Tror inte hon blir så lång. Men väger lite över medel. Så vi är nöjda. 
Hon ler och skrattar massor vilket är underbart. Samt suger o biter på sina händer massor och stirrar på dem massor. 
 
Köpte en handvärmare till barnvagnshandtaget. Helt underbar är den. 
 
I fredags var vi hemma Hos pappa i varberg och åt middag och drack gott. Var jätte mysigt. Maja skötte sig bra :-D
 
Igår var det alla helgona så vi åkte till minneslunden och tände ljus hos Malte. Samt stod utanför Kyrkan en stund då de hade gudstjänst. Var så mysigt att lyssna på musiken i mörkret bland alla tända ljus. 
 
 
 
Kram kram
 

Kommentarer
Heléne säger:

Jag kollar din blogg dagligen och då är det inte bara en gång utan kanske 4-5ggr om dan. Vill ju veta vad ni har för er och att Maja sköter sig med vikt å längd ;-)
Så det var till ett växthus du fick material till när du fyllde år. Maja kommer ha det super mysigt i sin vagn med massa gott fårskinn.
Saknar er <3
Kraam

Svar: Men dig räknade jag ju med från början :-D
Maria

2013-11-03 | 20:20:17
Bloggadress: http://familjenqvist.blogg.se
sophie säger:

Jag kollar med hela tiden! Jag lovar jag skall bli bättre på å komentera ;) hihi men jag är glad om jag hinner läsa mellan varven! Kramar

Svar: Åh vad roligt. :-D
Maria

2013-11-03 | 21:52:44
tina säger:

hejsan, jag läser oxå varje ggr du lägger ut nytt tycker att det är jätteroligt att läsa, men jag är dålig på att kommentera. kram

Svar: Så glad jag blir. :-D
Maria

2013-11-04 | 11:19:57
Cecilia Berne säger:

Vilken gosig handvärmare :)

Svar: Ja den är kanon. 249:- på babyhuset i varberg :-D de har webbshop oxå.
Maria

2013-11-04 | 21:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback