Fredag.

Igår var en lång dag. Jag gick in extra i skolan för att öva på lite och hinna med mer. Var en bra dag gick bra med svetsandet. Är fortfarande på stumfogar med MMA. Efter denna kursen blir det nog Tig. :D Spännande. Ska som vanligt lägga ut lite bilder för er som e intreserade av att se hur det går :D
 
Detta e "baksidan" av en svets då andra sidan har en fasvinkel på 45 grader som skall fyllas upp. Som ni ser på undre bilden.
 
 
Gillar dessa övningar då det är en stigande svets och jag har lätt för dem. Till skillnad från när jag skall stränga underupp vilket blir nästa vecka usch och fy.
 
 
När jag kom hem från skolan kom Mackan och Klara förbi och åt lite lunch. De va lika snuviga som oss då vi alla fått samma bacill från deras farmor. :D Men var ändå mysigt med lite bebis kel.
 
När de åkt hem kom Jockes faster Karin på besök från Stockholm för att titta hur vi har det. Hon hade aldrig varit här innan. Så blev fika, rundvandring, massa tjöt och prat. Var super trevligt. 
Fick jätte fina tulpaner av henne.
 
 
Så idag ska jag ta det lugnt och njuta av solen. För i morgon blir det ettårs kalas :D Min lilla guddotter Wilma skall ha kalas :D
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback