Långhelg.

Nu har det vart en riktig långhelg. I torsdags var jag o Helene o shoppade lite innan hon började jobba kl 15. Sen efter det handlade ja lite blommor o åkte till Kullavik för att göra en gravdekoration till farmors o farfars grav. Eftersom mamma o pappa skulle dit igår. Blev riktigt nöjd. Planteringen står i en hjärtformad kruka. Syns lite dåligt på bilden.
Tycker det e så tråkigt med vanliga klasiska gravdekorationer. E typ bara en knippe granris med lite skit på hehe.
Sen på fredagen jobbade Jocke hemma så de va mysigt. Han pillade mycket i ladan medans jag städade lite och putsade fönster. :D Duktigt. Så nu e det klart för advent.
Igår hade vi besök av Jockes pappa o hans granne Göran. Väldigt trevligt med fika. Sedan kom även Philip förbi och åt lunch och umgicks lite.
Idag har Jocke spenderat all tid i ladan med sin kompressor. Jag har städat bort löv i trappen till källaren, plockat in grillen och annat sommar aktigt. Sen har jag satt upp nät så inte kaninerna och hararna äter upp mina nya fruktträd i vinter.
Ganska bra faktiskt.
Blir det mycket snö eller om rådjuren börjar mumsa får ja bygga ett tak.
Annars idag har jag bakat då det var tomt i frysen samt börjat virka en ny amigurumi som skall bo i min bil:D
Virkar ur denna bok så  blir den söta tjejen nere till höger :D Fast i lila o turkost :D
Ne nu skall vi kolla tv och slappa kanske blir en film senare.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback