Midsommar uppdatering.

Här kommer nu bilderna från våran midsommar i Korpemåla norr om Kalmar.
Var helt underbart som vanligt. Jag o Jocke kom ner på torsdag kväll sent. Så det var bara att sova då. Sen vart det fredag o midsommar. Börjar med frukost med allihopa. Sedan blir det ha det skönt och njuta tills silla lunchen är. Efter det cyklade jag o plockade blommor för att göra krans.
Kl 14 är det dags att resa midsommarstången och dansa kring den. Lite senare blir det middag, dricka och sedan ner på bryggan och dansa natten lång.
Lördagen brukar vara lugn med frukost o lunch såklart. Alla tjejerna brukar cykla upp till Pataholm för att köpa smycken hos en dam som gör egna. Blivit en tradition. I år köpte jag ett armband av färgade marmorkulor. Super fint.
På kvällen på lördagen fick jag åka hem då jag jobbade på söndag. Men Jocke stannade kvar för att basta och äta gott.
Här kommer nu bilderna.


Jobba lite på båten hör till.


Här vart det lunch.


Slappar i solen.


Min krans.


På kvällen var sminket på och kransen på.


En av kransarna till midsommarstången.


Nu reses den av alla karlar.


Dans.


Veronica och jag dansar på.


Sill.


Jocke myser med Ollie.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback