Gården.

Nu är det dax att uppdatera igen. Nu när mina 3veckors semester e över :(. Började jobba idag. Gick kl 07-15 skall gå samma i morgon sedan e det 14-21.30 onsd-tors.
Jocke har dock en vecka kvar han den fuskisen. Men vi har hunnit med en hel del. Jocke har jobbat mest med manliga saker som bygga bastun. Har jag oxå faktiskt :D sen har han mekat med bilarna och eldat massa skräp.
Sen har det blivit lite smått o gott.
Tänkte visa lite bilder eftersom jag vet att ni gillar att se vad som händer här nere.

Vi behövde få upp en stubbe i gräsmattan så vi fick grannpojken till att hjälpa oss. Tur man har snälla grannar. Vi konstaterade att den kanske e lite överdimentionerad för trädgårdsarbete. Men när han nu var här hjälpte han oss få bort Berrberris buskarna och grässvålen.







Kanoners med lite riktig hjälp. Så här fint har jag gjort idag då jag köpt markttäckduk. Sen skall bara alla stenar på. Phew o en del växter skall in till. Men fint kommer det bli.







Tror ni det blir bra? Det tror jag. Sen skall ju in mer växter. Massa rosor, olika bräken o annat kul.
Vi har oxå bytt ut vår gamla utebelysning som såg ut som en gatlyckta till en ny finare variant.



Nu kommer lite mer spännande saker. Bastun. E sååå svårt att få bra bilder o se hur jäkla stort det e. Men men ni får se lite iallafall. Den är uppe i fårhuset.


Jocke i Hallen utanför bastun. Panelen e uppe både ute o inne och dörren e på plats.





Gör som vanligt och hoppar från det ena till det andra. Har fått upp lite tavlor i vardagsrummet. Köpte ramar på Gekås och sen har jag rivit ur bilder ur en flora jag köpte på secondhand. Blev super fint. Samt jag har sytt om lite kuddar.



Har samlat lite frön i trädgården för nästa års sådd :D Lite akleja och Vallmo. Hoppas det blir lite olika roliga sorter som kommer fram.


Gjorde lite söta påsar för fröna :D

Ne nu skall jag slappa innan jag skall sova e ju upp tidigt i morgon igen.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback