Tygriket.

Idag har mamma och jag vart i tygriket. Alltså Fritsla, kinna, skene med omnejd. Oj oj oj vad mycket fina tyger vi hittade. O massor med fin inredning oxå.
Vi var runt överrallt för att hitta antingen tyg till gardiner eller färdiga. Skall ha till 2 längder samt 2 hissgardiner i köket. O oj va dyrt det kan bli. Ville ju ha lite lantlig stil o det e inte billigt.
Men höll mig affär efter affär. Men tillslut gick vi in i en tygaffär i Kinna centrum för att bara kolla.
O de hade rea på allt utom nya vår tyger. 50-75% på massor.
Så jag köpt mig 10m tyg så jag kan sy egna o betalade bara 200kr. 20kr metern e sjukt billigt.

Tyget e lite ljusare i verkligheten. I linne typ.

I butiken hittade jag oxå massa tofsar. Vill ha det till ett omtag i hallen runt min nya gardin. O va finner jag inte då ....jo en tofs med bling bling :D för bara 59:- st. :O

Så nu har jag fått upp gardinen med omtagen och ni skall få se så fint det blev.

 



































Helt underbart tycker jag. Sedan har jag tagit fram skruvmejseln och fått upp min underbart fina klocka i hallen. Fick den av Heléne i inflyttningspresent som ni alla kanske sett :D

börjar bli mer och mer ordning. Skall nu bara få tid och sy gardinerna :D

Kram kram alla mina underbara vänner. Hoppas ni som tittar in då och då skriver en liten kommentar. E alltid kul med feedback.


Kommentarer
Helene säger:

Åhhh vilket fint tyg!! Kommer att bli super snyggt i köket. Måste ju även säga att det blev jäkligt bra i hallen! Å klockan har kommit upp, fin fint :D

Kraam på dig min vän

2011-01-28 | 16:59:34
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Blir jättefint gumman =)

2011-01-31 | 07:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback