Hönsen har lagt sina första ägg.

Idag när jag tog en paus i att klippa äppelträdet gick jag ut för att hälsa på hönorna och tuppen. Lasse, Sara, Sunshine och Candy hehe. Så tittade jag som vanligt i "äggluckorna" o fan där låg 2 ägg. :D Blev så glad så jag ringde kärleken direkt. Så mysigt me de första äggen. Så nu hoppas vi på fler. Samt att vi skall köpa oss fler hönor oxå. Vi hade ju 4 innan men eftersom Alice blev en tupp så e det ju bara 3.
Här har ni en bild på de första äggen hos Hjärtstams i Horred.

Att man kan bli så glad för så lite. :D

Som jag sa innan så har jag vart på vårat äppelträd idag. Tror ej det blivit klippt på år och dar. Så tog det försiktigt. Blev till att ta de trasiga och döda grenarna samt de som låg och nötte mot varandra. Var lite mekigt med stegen och sågen men men gick ju bra. Hade mycke kläder på mig då det var kallt. Men skönt när solen värmde. Satte mig och tog en kopp kaffe i gräset. Snart är våren här.

 

Innan jag kommit igång. Ganska stort. O till vänster ser ni en stor gren som är av den skall ner.

Grenen nere på marken och jag tar mig en välförtjänt kopp kaffe.

Sen var det bara upp igen och denna gång från ett annat håll.

Klippte även idag våran kastanj. Var många grenar och skott nertill som jag ville ha bort. Så jag har varit riktigt duktig idag. Skönt att kunna vara ute nu en del utan att man fryser ihjäl. Man vill ju ha ljuset.

Ne nu skall jag ner och elda sedan titt på Unga mödrar på tv.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback