Liten olycka.

Igår kväll hände det en liten olycka. Jocke o jag var ute och klöv ved. Jag stod 2m ifrån honom på sidan o hjälpte till att lägga upp nya vedträn.
I ett av hans hugg kände jag en snabb smäll i ögat. O konstaterade att nåt har flugit från veden rakt in i ögat. Gjorde jätte ont men kunde blinka bort det lite efter ett tag. Ögat rann och var irriterat. Stack en del när jag rörde ögat.
Vi gick o la oss o kl 2 inatt vaknade jag av att det gjorde så ont. Det skavde o kliade o värkte och ögat rann o rann o rann.
Ringde sjukvårdupplysningen o deras svar var att skölja med saltlösning och ta värktabletter o ringa vårdcentralen om de ej gick över.
Låg vaken hela natten nästan pga  värken. Jocke var så snäll och gjorde mackor och dricka till mig och sköljde mitt öga massor.
I morse var jag på vårdcentralen och de såg tydligt en skada på hornhinnan. De sköljde ur lite bös också.
Fick ögonsalva och tips att äta värktabletter.
Så just nu e jag enögd :D kan i perioder inte öppna ögat för det rinner och skaver.
Men skall bli bättre nu snart.
Så skall vara ledig i morgon då jag inte kan köra bil med detta ögat o att gå runt och ser allmänt galen ut.
Ni skall få lite rolig information senare men nu skall jag vila igen.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback