Förra helgens bravader.

Förra helgen var det massor att göra. Fredagen spenderade jag med Helene i hennes nya hus och målade väggar. Var roligt. Vi babblade massor o det blev sååå fint. Köpte en julgran oxå när vi var och köpte lite mat mellan målandet.
På lördag så åkte jag Jocke och Linus till Liseberg. Så Helene o Daniel kunde få lite lugn i nya huset. Var ju massor kvar att måla för dem.
Vi hade iallafall super kul. Träffade tomten, klappade djuren, vann leksaker och snaskade godis. Här får ni se.
Tror Jocke hade lika kul som Linus.
På kvällen sen hade vi besök av Jockes bror Mackan och 2 killkompisar. Vi bastade och åt god mat. Jag satte även upp julgranen. Blev en rödgran i år men vart riktigt fin.
Idag e jag ledig o det e skönt. För jag har haft en jobbig förkylning länge som ej släpper. Den bryter inte helt ut men man e trött o snorig o nyser o skit hela tiden. Men det e ju som det e på vintern.
Var ute lite idag o kollade i snön. Katterna har nu fått komma ut men inte kul me snö o regn.. men de vänjer sig la. Elvis var modig som alltid men Mimmi e sur att få vara ute i snö.
Jag gick upp till Tussens grav oxå. Ville se den i snö o säga hej. Vi saknar henne massor ju.
Nu skall ni få se hur underbart det e här ute. Folk frågar ofta hur vi kan ha flyttat så långt från stan o ut i skogen. Detta är anledningen.
Jag har nu slagit in mina sista julklappar o det känns riktigt bra. Försökt städa lite oxå då vi får besök på juldagen. Skall försöka tvätta massor i morgon oxå och få i ordning allt då jag jobbar hela fredagen o lördagen e ju Julafton så e ju bara nu som man har tid att fixa inför besöket. E mycket som behöver städas. Men men det blir la av snart. :D eller i morgon. Nu skall jag slöa lite oxå.

Kram kram

Kommentarer
Helene säger:

Tack underbara du för hjälpen i fredags, uppskattas mycket! Ett plus i kanten är ju allt tjöt ;)

Linus hade dunder kul på Liseberg, han berättar för alla han träffar att han varit där.

Kraam på dig!

2011-12-21 | 20:02:11
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Mysigt med snö =) Inte riktigt samma väder i gbg.

2011-12-26 | 23:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback