Uppdatering på stenbyggandet.

Som ni alla vet så har jag en stooor rabatt att fylla. Men mest med sten som sagt. Så i helgen bar det av till grannens åker för att plocka.
Så hela lördagen stod jag i en leråker och kämpade. Har sån träningsvärk än. Ni skall få se lite bilder på hur det går frammåt iallafall.


Första lasset sten kom grannen förbi med. Vi lastade i skopan på traktorn. Så sent på kvällen kom det lite sten till oss.


Dags för ett nytt lass att fyllas. Gassande sol och söderläge. Gott.


Tillslut tröttnade de på att jag behövde ha flyttat traktorn med deras hjälp så jag fick lära mig köra traktor :D Super kul. Så nu har man kört det helt själv oxå.


Varmt och svettigt vart det allt.


3 lass och 6 h kämpande. Ser så lite ut :(


Påbörjat med stenbyggandet. Kommer bli kanon. Men tar tid. Måste ju hitta stenar som passar samman. Idag skall jag ut och fortsätta. Hoppas jag kommer en liten bit nu iallafall.

Hade Emma och Robert på besök i söndags. De har ju vart på bröllopsresa o allt. Var superkul o se dem igen. Vi tog en tur upp till skogen med Jeepen. För o kolla runt där vi avverkat. När vi väl skulle köra ner så tog bensinen slut så vi fick gå :D säger det va ju bra att det var på vägen ner iallfall. :D

Ne nu får jag nog ringa trafikverket då bommarna hängt sig igen.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback