Vedkapning

Oj oj oj idag har vart en lååång dag. Gick upp tidigt elle ja tidigt för en lördag. Jocke drog lite tidigare till Huset och jag skulle packa bilen full med lådor.
Lika bra att ta med sig ett gäng när man ändå skall ner.
Jag kom iväg vid 8 snåret. När jag kom ner hade Jocke fått en nyckel till huset och vi väntade in vår hjälp.
Som tur e kunde Rikard låna ut sin traktor till oss då våran vedkap bara går på kraftuttag från traktorn.
Vi fick även låna en extra vedkap av honom.
Vi kopplade in allt även vedelevatorn som skulle skicka upp veden på kärran.
Efter en stund hade vi fått ett gäng att hjälpa oss och vi startade.


Jocke, Ulrik och morbror Stefan i högsta hugg.

Sebbe tar emot. Stefans plastpojk.

 

Nu har även Mackan slutit sig till gänget. Stefans son Jonathan har hoppat ner från kärran för o hjälpa.

 

Kärran blev fullare och fullare. Blev 2 Hela kärror av all ved.

 

Fika måste man ju ha. Gott gott.

 

Jag försökte locka till mig mina "låne" kossor. Men de vart skeptiska. Rädda blev de i alla fall när Jocke drog igång åkgräsklipparen.

 

Leka måste man ju oxå.

 

Jag stod ensam i källaren och staplade. Jag e grymt nöjd faktiskt. Men när vi vart klara vart det 3ggr mer. :D än ni ser här.

 

Duktig Maria. Men fan va ont i händerna och armarna jag har. De väger en del. 50cm vedkubbar e inte och leka med.

Men efter 9h och 3 fika pauser blev vi klara. Så skönt att veta vi har ved till vintern. Skall bli underbart att flytta ut nästa helg. Bra arbetspass vart det. Fick inte alls dåligt samvete när jag nyss vart på Mc donalds och handlade mat.

Skönast vart nästan duschen. Maten vart bra den med nu saknas bara sova......är helt slut.

Nu skall slappas lite :D Kram kram

 

 

 


Kommentarer
Helene säger:

OJ vad mycket ved ni har klyvt och staplat! Kan tänka mig att ni är bra möra i kroppen nu! Så flytten går av stapeln nästa helg =( Synd att jag jobba då...

Kraam

2010-10-02 | 20:19:18
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Ska bli sååå kul att se huset =)

2010-10-03 | 21:30:19
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback