Skördefest på Tjolöholm.

Igår skulle vi på skördefest. Det var jag, Jocke, Johan och Della. Della växte ju upp på en gård på Irland så för henne vart det inte super spännande kanske :D
Hon var mest intresserad av hundarna som vallade får och sprang agillity. Me tanke på att det var likadana hundar som deras lille Ollie.
Jag var mer intresserad av alla arrangmang med blommor och grönsaker.
Jocke och Johan kollade maskiner mest :D Så vi hade alla lite olika intressen :D
Vi strosade runt och smakade på lite olika korvar och kött och likanande. Fanns några stånd med olika kött och grönsaker man kunde handla av.
Jag var lite besviken dock. Hade velat se mer sådant och av mer lokala små bönder. Men men.
Vi gick även en runda runt slottet och spanade på det på utsidan.
När de andra gick för att kolla på kyrkan gick jag och fick en mini massage. Mmmmmmmm
Efter vi var klara åkte vi ner till vårat hus lite och skulle slänga in lite mer flyttlådor vi haft med oss samt visa det för Johan och Della. Sedan kom Tommie och Veronica oxå.
Så blev en lång visning :D
Vi blev sen inbjudna till Tommie och Veronica på middag vilket var mycket trevligt.
Idag hade vi hoppats på att få städat ur frådet lite och få skickat ner det till huset men me tanke på att mamma och pappa har bilen med sig till värmland kan vi ej låna den och våra bilar har inte dragkrok så kärran kan vi ej få med oss.
Här kommer nu lite bilder från igår.












Lånar lite bilder från Della. Hon hade ju en bra kamera med sig. Jag hade min fåniga telefon. :D

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback