Lördag och jobb.

Idag jobbade jag. Första helgen på lääänge. Gott men ändå segt på något vis.
Men just idag var det hopplöst. Värsta dagen på länge.
Alla kortköp tog typ 1minut för att genomföra. Alltså efter kunden tryckt kod och ok så tickade den i 1 minut innan den godkännde. Så var det på ALLA köp i flera timmar. Så vi fick ha 4 kassor öppna för att köerna skulle vara hyffsade iallafall.
Vilket innebar att vi ej hade någon på golvet.
Man fick ursäkta sig till alla och det var smått irriterande. Typiskt att det var mycke folk ute oxå.
Men tillslut efter 4timmar ordnade det sig. O jag kunde gå hem som jag skulle utan att stanna över.
Det som gjorde att man klarade dagen var att man kunde le och ha humor och att jag fick vara en tomte. :D

När ja kom hem var Mackan här och umgicks me Jocke. De satte igång med maten och jag gjorde en liten "krans" till dörren. Blev ganska nöjd iallafall. Gjorden den snabbt så skall nog fixa lite mer med den.

 

Efter detta gick vi alla ner och satte oss i bastun. Gött som fan. För att sedan äta.

Jag har även packat upp en hel del lådor med böcker men eftersom vi ej har några bokhyllor e de staplade på golvet.

Men va fan man kan ej begära allt efter 2veckor i huset.

Tussen fann sin gamla hängmatta mysig igen. Roligt att se att hon använder den. Sett henne en och annan gång i den. Sötnosen hon e.

Ja just det idag efter jobbet åkte jag förbi mamma och pappa. Skulle hämta en flaska vin och dricka kaffe. Fick oxå träffa deras lilla katt unge som det idag gav namnet Busan. Hon e BUSIG och söt.

Lilla Busan.

Ne nu skall jag surfa vidare, kolla lite serier och dricka lite mer vin.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback