Lååång dag.

Idag har dagen vart riktigt lång. De började med att jag gick upp tidigt. Tidigare än Jocke :D
Det händer aldrig. Sedan kom Mackan ner, han sov över här. Till slut kom Jocke. Vi åt alla frukost. Sen började vi klä på oss arbetskläder för att ge oss ut och fixa.
Vi satte igång med att sätta stolpar för ett stängsel till en inhängnad för grisar.
Sen började jag fixa me lite gamla saker jag hittat i ladan. Rengöra lite gamla vikter mm.
Då kom Jocke o hämtade mig o gav mig hörselskydd.
Såg då Mackan med bössan i hand. Jaha vi skulle skjuta lite.
Har inte skjutit mer än med ett luftgevär. Så en älgstuttsare var fan annorlunda. Känndes och lät mer än jag trodde. :O satan va jag hade adrenalin i kroppen sen.



Mackan begav sig hemmåt sen o jag och jocke pilla vidare på gården. Jocke fixa me bilen och jag målade andra sidan på vår grind.
Efter det åkte vi till Karlssons i Veddige. Mycket trevlig affär.
Hemma igen började jag sätta upp nya lampor i taket och fixa och dona för snart skulle vi få främmande.
Först kom Johan o Della. Så kaffe och hennes äpplekaka blev det.
Strax efter kom Emma och Robert.
Vi gick runt o kolla massa eftersom sist de var här vart det mörkt.
Emma o jag traska runt och kolla efter pyssel :D granris och äppellådor.
Gjorde lite fint på trappen med riset.


Emma och jag drack vin och killarna lagade mat. Så middag blev det oxå. Och massa tjöt och liv.
Har vart en helt underbar dag.
Tackar alla som vart här idag. Här kommer lite mer bilder.

Tillfälligt bibliotek.



Ljus i mörkret.





Ne nu skall det sovas. Natti natt och Kram kram















Kommentarer
Emma säger:

Det blev en jättetrevlig kväll!! Och kul att se gården i ljus =)

2010-11-01 | 07:01:32
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/
Helene säger:

Vilka mysiga bilder du har lagt upp! Åh har du köpt dom fina lyktorna som ser ut som näckroser! Vill oxå ha dom!! Hittade ni några äpplelådor? Vad fint det blev på trappen med lyktan. Massa kraamar från mig

2010-11-02 | 17:56:54
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Du har fått en fråga i min blogg =)

2010-11-04 | 07:01:53
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback