Grindbyggar dag.

Hej hopp idag har det vart en lång dag. Vi började med att åka in till Skene för att gå på Skene järn.
Fan vilken rolig affär, de hade nog allt man kan ha. Massa (krimskrams) som Jocke säger om fin inredning :D
Sen fanns det bygg, trädgård, båt, Vitvaror mm mm.
Efter detta åkte vi hem för att börja bygga en ny grind till vår hage.
Den gamla var så röten så. Massor med trä har vi i ladan så det var bara att sätta igång.
Vi använde den gamla som mall för att få en snygg i samma storlek.
Här får ni se lite bilder på hur det går till på landet.


Den gamla ruttna svarta som mall.


Ja det var nog tur att vi bygger en ny. Bara lite rutten.

Jag var även på Gekås i Ullared med mamma igår och köpte lite lampor. Här e den fina kökslampan jag köpte.
Är grymt nöjd med den.



Har faktiskt satt upp en tapetbit för att få lite liv i hallen.


Före                                                                   Efter
Det skall till en list bara när tapeten e torr.

Lampan på högra bilden e en av de jag inhandlade me mamma. Super najs.

Ne nu skall vi kolla film på laptopen. Har ju inga tv kanaler än. :D
Kram kram


Kommentarer
Helene säger:

Hej! Vad duktiga ni är och har gjort en ny grind =) Vilken fin lampa till köket!! Och vilken skillnad det blev i hallen med en liten tapet bit, att så lite kan göra så mycket! Längtar tills jag får komma till er igen och se det lite mer bebott ;)

Bamse kraam

2010-10-24 | 10:35:51
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Kul att se att ni gillade min idé om tapet =).

2010-10-25 | 06:54:47
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback