Olycka.

Ja idag hände en olycka. Kan bara säga att allt gick bra iallafall men var inte kul. Jag och mamma skulle till Ullared och tog innevägen dit. Men i all snö så hade det vid en sjö blivit en isbana. Jag körde inte fort alls. Kom i en kurva o antagligen hade jag fått sladd men hade 4 hjuls drift i så kännde de ej förrän de va försent o röven på bilen kom upp och jag försökte styra upp. Men vi hamnade i diket eller ja va inget dike va en slänt ner till sjön. Men hade tur o fick stop i slänten en halv meter från vattnet.
Var bara att långsamt klättra ur och hoppas den skulle stå kvar.
Vi ringde 112 för att få bärgare. Men han skulle komma så fort han kunde.
1h senare stod vi än vid vägen och frös som grisar. Många stanna och fråga hur det var.
Tillslut stanna en snäll kvinna o undra om vi ville sitta och värma oss. JA sa vi.
Ringe åter upp bärgaren men hade svårt att höra var han sa då teckningen va kass.
Tillslut undra vi var han höll hus. Så kvinnan i bilen ringde honom me sin tele då hon hade bättre nät och kännde till områderna. MEn då hade han trott fel och åkt till Tvååker istället helt åt fel håll.
Iallafall en timme senare kunde vi låta kvinnan köra hem då jag ringt dit mina vänner som kom me lite mat, kaffe och varma filtar. O sen kom bärgaren 2 1/2h senare.
E ok nu men har inte förstått att vi klarade oss så bra och inte hamnade i vattnet.
Här e några bilder iallafall.


Mamma vid bilen. Precis utkommna.




Kassa bilder då jag skakade både av kyla och av chock.

Ne nu skall sovas. Kram kram


Kommentarer
Helene säger:

Säger bara en sak!!! Ni har haft enorm tur, hade kunnat gå jätte illa. Ni har garanterat någon som vakar över er. Finns här om du vill prata eller bara vara. Kraam från mig

2010-11-24 | 22:24:52
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Linda säger:

Shit!Snacka om tur i oturen!!

Glad att ni klarade er så bra ändå, men förstår verkligen att ni är chockade.

Varma kramar från Linda

2010-11-25 | 20:16:47
Emma säger:

Oj oj oj. Ja det är verkligen lurigt nu med detta väder. Du får berätta mer nästa gång vi pratar =)

2010-11-26 | 07:05:08
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback