Julmarknad på Tjolöholmslott

Idag har jag och Jocke varit på julmarknad. Var super mysigt att det var snö samtidigt. Gav ju mer julkänsla.
De hade massa god mat man kunde smaka på och vi fick se tomten oxå :D
Vi har även vart ute hos hönsen och hälsat på dem. De e så fina så.
Efter tjolöholm var vi uppe i skogen och samlade mossa och granris.
Skönt att bara kunna gå ut och plocka det.
Så skall bli lite mysigt pyssel med mossan inne.
Granriset har jag redan använt och gjort en julbock av. Han ser lite rolig ut nu men han skall få på sig lite ljusslingor så han kan lysa och lite mer pill men orkar inte nu då jag fryser om händerna som sjutton.

En lite bättre bild på tuppen och hans 4 hönor.

 

Jocke pratar senap :D

 

Tomten!!!

 

Jag posear som alltid.

 

Han kommer vara mycket mindre spretig efter jag fått på ljusslingan oxå.

Det var allt för idag.

Kram kram


Kommentarer
Helene säger:

Åhhh vad mysig dag ni har haft!! Hade jag med velat ha men vissa får ju jobba.......;)

Bocken vart jätte fin! Tycker inte han såg så spretig ut, men blir nog dunder fin med slingan på sig! Kraam

2010-11-20 | 20:35:18
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback