Kartongtryck.

Denna helgen går jag och mamma på en kurs i att göra kartong tryck. Alltså gör man själva tryckmallen i kartong.
Man tar kartong bitar som e blanka sedan gör man som man vill.
Karva i den eller bygga på den med att limma på papper och liknande. Alla olika ytor blir olika när det trycks.
Sedan trycker ledaren det i sin tryck.
Svårt som tusan att förklara så e bättre att visa lite tror jag. :D


Mamma bearbetra sin fösta kartong.


Spacklar på lite för att få en rolig yta som bakgrund.


Min fösta bakgrund färdig med färg på, redo att lägga på pappret för att köra in den i pressen.


Överst är tavlan i färdigt skick. Gjorde i 2 led. Först den till vänster som gav bakgrunden och sedanden högra som gav blommorna. Tillsammans blir det super.


Mammas runor till vänster och mitt träd till höger. Med både färdiga tavlorsamt tryckmallarna.


Ibland blir det snyggast att göra i en färg. Höger ex e snyggast. Till vänster la jag till ett extra tryck men det blev inte lika fint.


Tryckmallen för tavla 2 o 3.


Inne i ena tryckeriet. Mysigt som sjutton med glas taket o blommorna.

I morgon skall vi göra fler tavlor nu när vi vet vad vi sysslar med :D
Men det e kul som sjutton och fina tavlor blir det.

Kram kram


Kommentarer
Emma säger:

Spännande =)

2010-03-28 | 14:18:50
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback