Midsommar

Hej hopp.
Har ej hunnit uppdatera pga att vi vart i Kalmar över midsommar och tagit det lugnt.
Vart helt underbart väder. Kunde inte önskat sig mer. Så jag har faktiskt badat. :D
Vi åkte ner på torsdag efter jag slutat jobbet så vi vart framme runt 23 tiden.
Vart mest sova då, men sedan på midsommarafton hann vi med mycket.

Jag och Della cyklade ut och plockade blommor så vi kunde göra kransar. Hennes första i sitt liv (irlänska)


Min snygga krans :D                                   Della posing with hers.

Sedan vart det massa avslappning och kolla på när killarna fixade med båten. Lite senare vart det Lunch. MMMmmmm gott gott.


Killarna slappar.


Anna slappar                                                          Vid ängen.


Luncheen var super god. Typisk midsommar mat.

Sedan blev det lite mer slapp :D och efter ett tag skulle stånge kläs. Så de vart ut och fixa grönt och blommor.




Min och Karins uppgift blev en av kransarna till stången.


Nu åker den upp. Dansade mååånga danser runt den. Efter dansandet satt vi på ängen och fikade och hade det skönt. För att sedan gå tillbaka till stugan och slappa mer.


Jag virkade amigurumis till förbannelse hehe.....super mysigt.


Middag blev det senare med massa god mat och snapps.


Och visor sjöngs det.


Della och jag gick ut med Ollie.

Ännu senare begav vi oss ner till bryggan för att dansa hela natten. Mycket mysigt.


Inte lätt att cykla dit hehe.




Jag och Veronica.                                         Jocke och Ulrik.

Vi hade alla iallafall en underbar midsommar. Dagen efter var lika underbar. Tjejerna cyklade ner till Pataholms gamla köping och handlade smycken hos en tjej som gör massor av sötvattens pärlor.
Vi var där förra och förr förra året oxå. Tradition lixom. Blev ett par stora rosa pärlor denna gången.

Sedna kom jag hem i går natt för jag jobbade idag. Och vilken jäkla dag. Fick komma in tidigare pga kaos.
Igår var butiken stängd och någon skulle vart där och öppnat luckorna i taket men ingen hade det.
Så det har vart ca 60grader i butiken och 90grader i växthuset.
Vilket betyder kokta blommor och bara till och slänga.
Tog inte mycket bilder på blommorna men på våran underbara ljus hylla.


Detta var en Schefflera. Men inte nu längre.




Osv osv super kul.

Men idag e det en stor dag för Heléne fyller år.....GRATTIS.

Så jag och Jocke åkte dit på kalas och världens godaste tårta. Jag köpte en liten present till henne oxå.


Ett mega gräs....sjukt stort hehe. Sedan lekte Jocke en del med Linus. Han fick även köra Jockes bil :D


Jocke rullar Linus i en kartong. Tydligen super kul.


Linus kör Jeep.

Ne nu blev det mycket info. Nu skall jag slappa och farma lite.
Kram kram.





Kommentarer
Helene säger:

Massa härliga sommar bilder från midsommar! Såg helt underbart ut. Tack så JÄTTE MYCKET för det underbara gräset jag fick (lät lite konstigt när jag skrev så...) Kul att ni gillade tårtan, det vart en försöks tårta idag =) Ja Linus gillar allt Jockes bil. Kraam på dig

2010-06-27 | 22:02:27
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Jättefina kransar. Vi var lite dåliga på den fronten...

2010-06-27 | 22:15:10
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback