Mekat med bilen.

Som några av er vet så har min bil krånglat lite. Samt luktat illa i motorn.
Jag bestämmer mig att efter jobbet åka ner till Kullavik till föräldrarna för att fixa lacken lite...lite små rost.
Snackar me min brorsa om råd o han säger att han skall ner senare oxå.
Så jag handlar lite färg mm och åker ner. Bilen går skit dåligt och den luktar apa.
Väl nere går jag ur bilen och ser hur det bolmar om ena frambromsen.
Ringer brorsan i lätt panik o han säger bara gå inte ifrån bilen på ett tag den bör svalna innom 15min samt du bör hämta vattenslangen.
Jag inbillar mig att bilen skall börjar brinna och explodera. Så jag var lite nervös.
Men det slutade ryka som tur var så jag kunde fika och sola lite me mamma.
Dax för blästring. Har sand överralt nu hehe. Men det blev bra. Tagit nästan all rost nu.

Brorsan kom nån timme senare och började hjälpa mig. Så vi bytte tändstift. Laddade batteriet lite. Sedan kom Jocke med ny motorolja och oljefilter så då bytte jag detta :D
Det blev en provtur efter och nu spinner den som en katt. UNDERBART.
Men kommer få byta bromsoket på ena sidan inom kort.
Brorsan fixade de tillfälligt. Så de inte ligger emot iallafall.

Bilen e nu ren inne oxå men behöver tvättas på utsidan. Blir massa damm av att blästra hehe.


Brorsan sa lukta på detta bromsblocket. Jag stack ner huvudet han lyfte upp det. Resulterade i att jag platsar i musikalen cats.


Byter olja och oljefilter. Men e glad. Tumme upp.


Blev inte helt ren :D men skall synas man jobbat.

Kom ner till Kullavik kl 13 ungefär...jobbade ju 7-12.
Var klar runt 21. Lååång dag :D Mer bilder kommer. Lillbrorsan tog lite bilder oxå som jag skall få.

Kram kram


Kommentarer
Emma säger:

Duktig du är! Själv skulle jag nog få stryk om jag pillade med bilen ler

2010-06-17 | 07:09:48
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback