Jul stök i helgen.

Denna helgen var min lediga helg. Med hela 3 dagars ledighet. Underbart. Glad att bara slippa köra i snön.
Har snöat sen i fredags ju.
I veckar var jag och Heléne och letade gran till mig. Ville ha en ädelgran ingen liten rödgran.
Har ju stort vardagsrum. Först hittade vi en rödgran som vi funderade på men gick runt lite till för att leta annat.


Det första exet vi hitta.                                    Granen jag köpte.

Granen fick ej plats i nätaren så de fick snöra ihop den. Och Heléne och jag hade ganska svårt att få in den i bilen oxå :D
Men den e heeelt underbar. Skall bara få lite till kulor av Heléne då mina tog slut.

I fredags kväll gick vi över med lussekatter till grannars o blev kvar till 1 och drack en del sprit :D Mycket trevlig kväll.

I helgen sen har jag försökt få i ordninglite hemma då jag jobbar näzta vecka...e ledig tisdag men jobbar sedan resten. Jobbar Julafton oxå. Så hinner inte städa i veckan inför juldagen vi skall ha hemma.
Har slagit in paket idag. Fixat med alla julkort som jag skall skicka i morgon i hopp om att de kommer fram.

Tog in den gamla sängen vi fått låna av svärmor. Skall ha mer kuddar sedan men det kommer.
Här har ni halva vardagsrummet.

 

i  hallen har jag en gammal Höganäskruka med gran ris i. Super mysigt.

I fredags när jag var ute hos hönorna och gav dem vatten och mockade. Så såg jag några otroligt stora och fina istappar från hönshuset som jag var tvungen att ta kort på.

 

Nu skall njutas av den sista kvällen på helgen. Snart börjar ju livet igen.

Kram kram


Kommentarer
Helene säger:

Åh vad fin granen blev! Tur att vi inte tog den första kandidaten, den fiiina rödgranen ;) Blev jätte fint med sängen oxå måste komma och kolla in det i verkligen, säkert mycket mycket finare i verkligheten! Kraam

2010-12-19 | 20:11:53
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Ja den första granen var inte mycket att hurra för =)

2010-12-19 | 22:41:32
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback