Jul jul strålande jul.

Då var nästan julen över ju. Går lika fort varje år ju. Igår på dagen D så jobbade jag 9.30 till 14.00. Jocke kom och hätade mig där så vi kunde åka till Kullavik till familjen.
Vi började med att äta so alltid. O som alltid var det super god mat. Massa mat. Efter det satt vi lite framför tvn och tjötade och åt lite godis och bara var.
Sen blev det paket öppning. Fick en hel del. Fick en super fin pläd, raggsockor, trädgårdsbok, ljus, en almanacka, presentkort och pengar.


Lite ego bilder på hur jag såg ut dagen till ära.


Stök i köket innan maten.


Efter julklapparna. Matte och pappa jämför kamerastativ. Morfar skalar clementin och jag och mormor pratar på.


Pappa och Jocke i farten innan kaffet.


Kaffe


Bröderna spanar in kameraställ.


Mammas och pappas underbara växthus. Mysigt i både sommar och vinter väder.


O Busan så klart.

När klockan närmade sig 5-6 åkte vi vidare till Kållered för att fortsätta fira där med Jockes familj.
Där var hela tjocka släkten. Massa paket utdelning vart det. Och Jocke fick äntligen ett par efterlängtade Sågstövlar.
Sen blev det risalamalta :D o sedan kaffe och kaka. Oj oj oj va mycket mat.
Blev en hel del prat under kvällen. Sen åkte vi hem.
Och väl hemma var det bara 14 grader inne så fick elda. Brr kallt.

Idag satte vi igång tidigt med bak och städ då vi skulle ha hem min släkt på julmat. Var en helt underbar dag idag med. Men gud va trött man är. Efter massa mat och fix och prat e man ju helt slut. :D

Sist men inte minst skall jag dedikera en bild till Monica i Stockholm. O visa kvällens sko val.


Gudomliga :D

Kram kram nu skall vilas och städas. Tack alla som gjorde denna julen till en perfekt jul.

Kommentarer
Helene säger:

Massa julmys både igår och idag, ja det är jobbigt att äta mat och prata massa ;) Fin du blev i klänningen, du får gärna behålla den om du vill :D

Ha en fortsatt trevlig kväll! Kraam

2010-12-25 | 20:44:10
Bloggadress: http://linusmammas.blogg.se/
Emma säger:

Ja, jättefin klänning =)

2010-12-27 | 14:14:02
Bloggadress: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback