Dax för uppdatering.

Nu har det pinsamt nog gått över en vecka sedan jag sist bloggade. Får skylla på att jag bara vart ledig torsdag förra veckan annars har jag jobbat varje dag.
Puh men nu idag har jag haft det ledigt. Inte för att man tar det lugnt då men det tar vi senare.
Får börja med att berätta från förra helgen. På söndagen var Heléne här oxå ju för hon sov över efter pysseldagen.
Den dagen var vi ute i et vackra vädret och gick promenad och pysslade och pyntade ute. Ex hängde vi upp min krans jag gjort. Heléne dekorerade mitt lilla bord utanför dörren med mossa o pynt. Super fint. Sen gick vi till baksidan och dekorerade den tråkiga källar ingången. E ju den man använder mest.
Här får ni se kransen och källarpynt.




Blev så fint med granris och en ljusslinga.

På torsdagen då jag var ledig var jag tvungen att åka till Borås då jag och Jocke skulle prata med banken. Tänkte bara visa en fin bild jag tog i bilen då vägen var helt underbart vintervacker.


I helgen var det jobb jobb jobb och i söndags var jag så trött att jag höll på att somna i kassan. Gah när jag väl var hemma däckade jag vid halv 10 och sov i 12timmar. Men gud så utvilad jag var på måndagen :D
Tur det med tanke på att min bil pajjade på gårdsplan.
Pissade ut bromsvätska. Ringde chefen som tyckte jag skulle fixa skjuts. Så ja vad gör man.
Jag började promenera i X-antal minusgrader längs väg 41 till Horred. Det tog la en 40min.
Väl där gick inte bussen förän om en timme så gick in på statoil och drack kaffe och pratade med dessa herrar.
Mycket trevligt.
Bussen kom kl 15.17 och jag hoppade på den. I chock över att han stannade vid vägkanten där ingen busshållplats fanns för att plocka upp en som vinka.
Samma sak me en del som skulle av de bara fråga om han kunde stanna vid brevlådor mm.
En helt annan sak att åka buss på landet. Samt bussen var en halv långfärdsbuss. Så fanns 3-punkts bälte på alla platser.
Kl 16 var jag i Kungsbacka och skulle ta 16:02 pendeln till Mölndal men den var inställd så fick ta den 16:17.
Denna fick stanna innan Lindome i 5min för att laga nåt. Gah.
Väl i Mölndal va mamma snäll och hämtade upp mig och körde mig till jobbet. Så var där kl 17. Börjar jobbet kl 14.
Fick sen låna mammas o pappas Skoda så att jag kan åka till jobbet denna veckan.
Men väl hemma på lilla grusvägen så ser jag Jocke komma med sin bil från gårdsplan. Han ser mig men får ändå för sig att åka ut och möta mig.
Vilket gör att båda får gå ut en bit i diket. Och båda FASTNAR. 2st 4-hjulsdrivna bilar sitter nu fast.
Jag fick putta på Skodan medans Jocke försökte lirka upp den och tillslut gick det och då for han iväg och jag föll i isen på marken. Knäna och händerna e halvt blåslagna och jag fick all avgas i ansiktet.
Sen va de bara att bogsera upp Jockes Jeep.
Ja gud vilken dag.

Idag har jag vart ledig som sagt och har vart i Skene, Kinna, Veddige och Varberg för o leta gran men har inte haft tur idag heller. Och tog Jeepen idag o den e värdelös att köra så låg i 60 och va livrädd den skulle sladda.
Så tog in min plastgran och tänkte använda den istället. Så satte i de fina ljusen jag har.
Tänkte testa o se att de funka men jaha just det ja den slingan e ojordad så kan ej anända den här.
GAH så nu e den halvklädd och jag e arg för inget funkar idag heller.

En sak har jag dock lyckats med. Har gjort lussekatter och marsipangodis inför julen.





Ne nu skall jag slappna av.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback