Avslappning.

Idag har jag vart ledig. Underbart med tanke på att jag nu jobbar 5dagar på raken och min 3:e helg på rak..sedan e jag ledig 2dagar och jobbar 7dagar phew.
Men idag har jag vart ledig. Började med att sova ut och slappa på soffan men sedan ringde min kärlek han hade lämnat bilen på lagning så han behövde skjuts tillbaka till jobbet.
Så väl ute i Frölunda hälsade jag på Helénes pappa. Han hade nämligen plockat svarta vinbär.
Fick lite kaffe och fika. Super mysigt. Men väl i bilen upptäckte jag att bären hade börjat jäsa. Blä...hade låtit dem ligga lite för länge innan jag hämtade dem. Så vart bara till och slänga.
Men kom då på ideen att mamma och pappa har bärbuskar och de brukar aldrig plocka.
Så ut till Kullavik begav jag mig för att få mer fika av mamma och sedan började jag plocka.
4liter svarta vinbär, 2liter röda och 2liter gröna krusbär.
När jag plockat massor och mamma fixat i trädgården blev vi varma av solens sken så vi bestämde oss för att åka ner till båten och bada. Men på väg ner blev det molnigt.
Men vi gav oss ej så i kalla havet i blåst och moln hehe. Men var faktiskt skönt.
Åkte sedan för att hämta Jocke på jobbet. Vi åkte hem för att börja göra godsaker av allt jag plockat.
Jocke satte igång i köket och jag åkte till ikea för att köpa snygga burkar.


Super fina.
När jag kom hem hjälpte jag Jocke. Så vi gorde. Svartvinbärs sylt. Svart & Rödvinbärs gele och saft.
Samt jag gjorde krusbärskräm.
Mummmmma. Är underbart att göra sådant. Ger mycket.
Önskar man kunde göra det varje dag :D Nu skall jag fortsätta slappa för i morgon börjar jag ju 7 igen :(
Men sedan e det Linus födelsedagskalas :D Wiiii.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback