Olycka?!

På väg hem från Kungsbacka får vi ett samtal av grannen. Hans jakt tax Tilda har dödat en av våra hönor. Jaja tänkte vi det händer ju nån gång. Bara det inte e min favorit vilket jag va lite orolig för.
Väl hemma hade Lennart huggt nacken av henne och plockat henne lite. Som tur var det Halta Lotta hon tagit. Vi hae ju ändå planer på att nacka henne då hon vart halt länge.
Var bara att bita ihop och ta det som det kom.
Jag gick upp till hönshuset för att kolla de andra och hitta bara Lasse och Sara. Blev orolig att Tilda tagit Sunshine oxå (min favorit) jag leta och leta o hitta henne uppe vid fårhuset och hon ser så rolig ut för Tilda har tagit alla hennes stjärtfjädrar. Har väl ej fått tag i henne utan tagit Halta lotta.
Fick leda Sunshine tillbaka till Lasse och Sara. Hoppas de kan ta det lugnt nu.

'

Plockar och plockar och sitter i en dunfabrik.

Men nu skall det bli god gryta av henne.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback